Vad mer förutom SSO spelar jag?

Det här inlägget har önskats av Evelina SIlverknight som bloggar på  som bloggar på silverknight.blogg.se :) Klicka på bilden för att komma till hennes blogg!
 
 
Utöver SSO spelar jag faktiskt inte så mycket. Förut hade jag en Sims-period men den är så gott som helt död vid tillfället, och på stallet.se har jag inte varit inloggad på månader. Jag är förtjust i TV-spel, men jag är väldigt kräsen. Jag gillar inte standard "first person shooter"-spel som utspelar sig i nutid eller framtid och jag gillar verkligen inte zombies. Två spel som jag dock spelar är Red Dead Redemption och Skyrim.
 
 
 
Red Dead Redemption finns i två varianter, det "vanliga" (som jag äger) och Undead Nightmare som handlar om zombies och som jag inte spelat då zombies är uck! RDR utspelar sig iaf under början av 1900-talet då man spelar som en före detta kriminell - John Marston - som fått sin familj tagen ifrån sig av staten (mer eller mindre, jag förenklar saker lite) och får löftet att han ska få tillbaka sin familj ifall han hjälper staten att fängsla de kvarstående medlemmarna av hans gamla gäng (som lämnade honom att dö).
 
 
Jag älskar RDR av flera anledningar, dels för att det är en tydlig plot line och sånt gillar jag. Även för att det är små filmsnuttar här och var och det är inte bara springa omkring och skjuta hejvilt. Sen är jag en evig romantiker och old style western är bara för härligt. Man spenderar 90% av spelet till häst vilket inte är alltför tokigt för mig heller ;) Det är också utmärkt grafik vilket för mig är ett måste när jag spelar spel (SSO är lite av ett undantag eheheh).
 
 
Kan även tillägga att storyn är asbra, det finns många saker att göra mer än bara följa story linen, många missions som man kan uppnå osv. Jättebra voice skådespelare också! Marstons röst är mhhhhhhhm ;) 
 
 
 
Obs! Alla bilder som det inte står något credit på är från revolverslove.tumblr.com
 
Det andra spelet jag spelar passionerat är Skyrim. RDR har jag spelat ut två gånger men Skyrim är en oändligt spel som aldrig verkar ta slut haha! Om det är bra grafik i Red Dead Redemption så är den exeptionell i Skyrim. Det är en otrolig detaljrikedom också, och fördelen med Skyrim är att man i storylinen inte följer en strikt bana som i RDR utan här kan man fatta egna beslut och forma sin egen historia, och NPCsen bemöter en olika beroende på vilka handlingar man gör.
 
 
 
 
 
En annan sak som är jätte härlig med Skyrim är slow motion scenerna när man dödar någon, speciellt när man kan hugga huvuden av folk, så kan man plocka upp huvudena och dra omkring dem :-) Skyrim är en enorm värld med otroliga möjligheter där du kan göra nästan vad du vill. Och spelar du på PC (själv kör man på XBOX) så kan du modda in i tusan ;)
 
 
 
Alla bilder är från skyrimscreens.tumblr.com


KOMMENTARER
Evelina Silverknight

Åh Skyrim <3 :'D

2013-11-13 21:24:28
URL: http://silverknight.blogg.se
Ida Hawkberg

Skyrim <3

2013-11-13 21:30:26
Cookiecat - Rödhårig gamerbrud

Du har inte funderat på att köra Elder Scrolls Online sedan när det kommer ut? :) Om du gillar Skyrim kommer du troligtvis älska det. ^^

Svar: Nej, är det Skyrim med Multiplayer via Xbox/Playstation eller är det ett MMORPG? :)
Sylvie Yellowstone

2013-11-15 17:35:08
URL: http://cookiecat.blogg.se/
Cookiecat - Rödhårig gamerbrud

Det är ett MMORPG med plot och väldigt likt Skyrim, fast större typ. ^^

Svar: Spännande!
Sylvie Yellowstone

2013-11-17 16:18:32
URL: http://cookiecat.blogg.se/
Maya Hayfall

Finns RDR på ps3? O3o xD

Svar: Ja! :)
Sylvie Yellowstone

2013-11-26 11:32:41
Thea Northknight

Jag älskar skyrim, men jag råkade ladda ner liiiite för mkt modds så jag kunde inte spela, men fixade det sig och nu kan jag spela det, men tyvärr så har hästarna ingen man och andra färger pga. att jag hade horse armor moddet :C
Ska kanske kolla upp RDR, finns det på pc?

Svar: Åh, jag kör på Xbox så jag kan inte modda. Om jag kunde modda skulle jag göra om alla spindlar till björnar, lol 8D Jag vet inte .. tror inte det, tyvärr :(
Sylvie Yellowstone

2013-12-29 11:27:19
URL: http://theazstarstable.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:




Trackback